Thursday, November 8

Shopping & Branded item in Kuala Lumpur


Korang semua mesti rindukan aku kan? Sorrylah sebab agak lama aku tak tulis entri baru memandangkan aku busy dengan keje sepanjang weekend nie. Letih tu memang yang teramat sangatlah. Apa-apapun, banyak jugalah ilmu baru yang aku dapat. Sesiapa yang nak tahu, boleh check blog aku yang ini. Aku akan berjaga untuk menulis entri yang terbaik untuk korang semua. Hehehe!!

Sebelum ini aku ada taip entri pasal perjalanan kamera & lensa? Harap korang semua dapat ambil the big picture yerk. Jangan asyik nak layan gambar tu sahaja .

Untuk kisah shopping ini, Bahagian pertama adalah berkisar pasal fakta-fakta shopping di sini-termasuklah jenama-jenama yang ada, tempat yang sesuai untuk shopping dan masa yang sesuai untuk shopping di Kuala Lumpur. Part dua pula ialah pasal pengalaman aku bershopping di Kuala lumpur ini~!! yang itu nanti aku tulis , Sebab aku nak kena pie shopping dulu baru leh cete…. hehehehe

ISU PERTAMA : Jenama Yang Ada

Di Kuala Lumpur ini, ada macam-macam jenama yang amat popular. Korang pernah dengan Aigner, Burberry dan lain-lain lagi. Kalau korang jarang dengar, aku akan ceritakan di sini. Jenama-jenama di kuala lumpur ini boleh dibahagikan kepada beberapa bahagian yang utama. Oh yer, pembahagian kepada bahagian-bahagian ini adalah berdasarkan kepada preference dan minat dan pandangan aku yerk. Jadi, sebarang komen dan surat-menyurat adalah amat-amat dialu-alukan.
  1. Jenama Atasan :

    Jenama atasan adalah bermaksud kos yang tinggi dan mahal untuk mendapatkan jenama ini. Antaranya ialah Harrods. Coach, Louis Vuitton , Berberry , Polo dan Gucci. Biasanya barang-barang yang dijual di supermarket macam KLCC , Pavillion ... adalah mahal dan tak mampu untuk orang-orang biasa. Selepas potongan pun, still akan jadi mahal lagi. Aku hanya berkunjung ke tempat-tempat ini semasa ada diskaun. Tu pun untuk tengok-tengok sahaja. Yang kaya-kaya sahaja mampu untuk membeli. Aku tak kaya, aku jem. Ngee~~
  1. Jenama Pertengahan Atas :

    Ini adalah jenama-jenama yang biasanya amat mahal tetapi masih boleh dikira mampu disini. Antaranya ialah Fossil, Diesel, Levis , Article Alley, Timberland , Ted Baker dan beberapa yang lain lagi. Jenama ini msih boleh dikira mampu untuk dibeli sekiranya ada diskaun secara besar-besaran.

  2. Jenama Pertengahan Tengah :

    Jenama-jenama ini ialah jenama yang mahal di hari biasa dan mahal tetapi murah ketika ada sales. Antaranya ialah Zara, Clark, TOMMY , Quicksilver, GAP, GUESS dan bertimbun-timbun lagi brand lain. Ketika musim diskaun, harga-harga ini akan menjadi amat berpatutan dan bolehlah untuk pergi beli. Kawan aku selalu angkut brand-brand ini.

  3. Jenama Pertengahan Bawah :

    Ini adalah jenama yang memang berpatutan pada setiapa masa dan biasanya kalau waktu diskaun, memang harga takkan berubah banyak pun. Ini adalah jenama yang biasa dipakai oleh orang-orang kita. Murah sebab dah menjadi kebiasaan di sini. Sport Direct punya brand pun boleh diconsider .



  4. Shopping barang sikit aje yang aku pakai tu lah aku shopping ...hehehe



    Barang-barang branded yang dijual di kuala lumpur hanya mampu tengok aje and ambik gambar ...hehehe







    Inilah Pavillion Kuala Lumpur











    Sambil tu aku shoot sepanjang jalan Bukit Bintang 















    Sekian Dari kamera & lensa ... Inilah yang dipanggil Project KL part I ngan member aku...hehehe ... Part II akan menyusul kembali 









No comments:

Post a Comment